|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі: 4. Розвинене
почуття обов’язку.5. Сукупність високих моральних якостей, а також повага до
них. 7. Добра, незаплямована репутація, добре ім’я.8. Те, відповідає дійсності, близьке до істини;
порядок, що опирається на справедливість, чесність…
По
вертикалі:
1. Чуйність, гуманність. 2. Однаковий початок фраз ( або віршованих рядків ),
які йдуть одна за одною. 3. Протиставлення, протилежність. 6. Почуття моральної
відповідальності перед оточенням, суспільством.
"Балада про Схід і Захід" написана у стилі так званих «прикордонних балад»,
характерних для англійської літератури. (Насамперед це балади епiчного
характеру. У них знайшли вiдбиття
народнi тлумачення iсторичних подій,
зокрема феодальних воєн мiж
Англiєю й Шотландiєю
Вперше надрукована у грудні 1889 році.
В основу балади покладений реальний випадок, що стався на
північно-західному кордоні Британської Індії, а
точніше – на індійсько-афганському. І хоча більшість географічних
назв та імен була змінена, достовірність подій збережена.
Робота
в зошиті.
Композиція балади.
Ліричний зачин «Захід є Захід, а Схід є
Схід...» немає нічого фантастичного, всі події показані в реальному плані.
Зав’ язка – Камаль утік на
заколотний кордон, укравши найкращу лошицю полковника.
Розвиток дії – полковничий син їде
шукати лошицю.
Кульмінація – полковничий син
упав із конем у провалля. Камаль рятує його.
Розв’язка – юнаки стають найкращими друзями.
Тема – протистояння та
примирення Сходу і Заходу.
Камаль Полковничий
син
Втік на заколотний
кордон водить
дозорців загін
Вкрав
лошицю юний
Його путь – нічного
туману
шлях вершник
Смеркне –
проскаче жене
коня
На ранок –
промчить без
вагань
Злодій мов
солдат
Втікач
Погляд його горів
Справжня людина
----------«Нас
двоє сильних»--------
Тема уроку. Айзек Азімов. Роздуми про майбутнє людини і людства у повісті "Фах"
Перегляньте відео
Опрацюйте матеріал за покликанням https://uk.wikipedia.org/wiki/Айзек_Азімов
Прочитайте повість "Фах"
Айзек Азімов "Фах"
28 квітня, 1 травня
Тема уроку. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини
Опрацюйте матеріал. Табличку накресліть і заповніть в зошитах.
Джордж Плейтен
|
Тревіліян
|
|
Походження героїв
|
Батько: дипломований
трубоукладач на Землі
|
Батько: дипломований металург на
планеті Новія
|
Мрії про професію
|
Мріє стати
дипломованим
програмістом на планеті класу А
|
Мріє стати дипломованим металургом на планеті
Новія
|
Ставлення до батьків
|
Любив свого батька,вступив у бійку,
захищаючи його імя
|
Хотів наслідувати свого батька, щоб
посісти вище місце
суспільстві
|
Долі героїв
|
Потрапляє до інтернату для
недоумків,
не знаючи про своє
справжнє призначення
|
Залишився на Землі, тому що
отримав знання за
допомогою старого апарата
( знав апарат Хенслера, а для Новії треба було знання
апарату Бімена)
|
Ставлення до самостійного здобуття знань
|
Читає багато книжок, самостійно
вивчає дисципліни,
які йому знадобляться у роботі
програміста
|
Впевнений, що буде металургом, як
батько;
насміхається з Плейтена та його допитливістю;
нічого не читає
|
Моральні якості
|
Сором’язливий, добрий,
має гідність, цілеспрямованість,
|
Самовпевнений, пихатий, байдужий,
йде найлегшим шляхом у житті,дбаючи
про матеріальні блага,з
датний на зраду товариша
|
Спільне у героях
|
||
Були однолітками, разом жили на планеті
Земля, спілкувалися, брали участь у дитячих розвагах, товаришували.
|
11 травня
Тема уроку. Позакласне читання. Анна Гавальда «35 кіло надії». Сучасна школа та її проблеми у творі.
Опрацюйте матеріал. Запишіть в зошити проблеми твору.
Проблеми твору
|
|
1.Стосунки батьків і
дітей
|
|
2.Стосунки в сім’ї
між подружжям
|
|
3.Стосунки з
однокласниками, вчителями
|
|
4.Життєвий вибір,
5.Досягнення мрії
|
|
6..Духовний зв'язок
поколінь
|
Формула щастя від героїв та автора повісті Анни Гавальди «35 кіло надії» | |
Ніколи не втрачати надії | |
Любити своїх рідних, навчитися довіряти їм, шукати шляхи порозуміння з ними | |
З’ясувати, в чому полягає твій талант. Мати улюблену справу | |
Бачити в кожному іскру таланту | |
Вірити, що для здійснення мрій не існує перешкод | |
Бути наполегливим у досягненні своєї мети |
Герой твору – тринадцятирічний хлопчак Грегуар Дюбоск, в якого, за словами улюбленої виховательки, голова, як решето, але золоті руки і величезне серце. Та вчителі у школі звертають увагу лише на «решето», не бачуть його здібностей до майстрування. Сам же герой чесно признається, що все, чому навчають в школі, для нього китайська грамота. В одне вухо влітає, в інше вилітає. Він ненавидить школу, тому що цей світ для нього чужий, його ніхто не намагається зрозуміти. Тому і ходить в школу, як на каторгу. При одній згадці про неї в нього починає боліти живіт. А катування уроками?!.. якщо йому допомагає мама. Завжди закінчується тим, що плаче вона, якщо ж батько – плаче син. Звичайно ж, батьки знають про здібності хлопця до винахідництва, проте теж не підтримують його, а навпаки щодня влаштовують скандали з приводу його огидної успішності. І про фізичний розвиток сина з дитинства не подбали . От і сміються всі в школі з нього через його недолугість. І тільки дідусь розуміє внука по-справжньому. Він єдина найрідніша людина для Грегуара. Він вірить у внука навіть тоді, коли в нього щось не виходить. Вони частенько разом щось майструють у комірчині, бо недаремно прожитий лише той день, коли ти щось змайстрував своїми руками. Епізоди спілкування з дідусем Леоном найбільш хвилюючі, вражають до глибини серця. Читаючи про дружбу хлопчика з дідусем, я ніби поринаю у моменти свого життя. Я теж дуже люблю свого дідуся і завжди хвилююся за його здоров’я . А тому розумію хлопчика. У важкі хвилини Грег згадує повчання дідуся, подумки говорить з ним, тяжко переживає, коли старенький потрапив до лікарні. Неможливо читати без сліз прохання хлопчика: «дідусь…дідусь… дідусь….не помирай. Залишся. Ти так потрібен мені… А якже я? Ти мені потрібен. І – потім, якщо я коли-небудь одружуся, я хочу, щоб ти познайомився з моєю дружиною, побачив моїх дітей…»
Тема уроку. Корнелія Функе. «Чорнильне серце». Тема оживлення книжки у творі.
Прослухайте переказ роману.
12 травня
Тема уроку. Образ Мегі – дівчинки, яка любить читати. Її пригоди і духовне випробування
Перегляньте буктрейлер
06 квітня
Тема уроку. Новела як літературний жанр. О.Генрі - майстер новели. Моральні цінності в новелі "Дари волхвів"
Перегляньте відеоуроки про письменника
Прослухайте аудіозапис новели "Дари волхвів"
Накресліть на аркуші в клітинку кросворд, розв’яжіть його, сфотографуйте і надішліть мені у Viber.
Знайдіть вказані слова у філворді, складіть із них речення та надішліть його мені у Viber. Примітка: слова потрібно ставити у відповідних граматичних формах (змінювати відмінок, число тощо)
11, 13 квітня
Тема уроку. Новела "Останній листок" - гімн людині, яка здатна на самопожертву заради ближнього. Образи дівчат, їхня динаміка. Образ Бермана. Особливості художньої мови
Епіграф уроку. Запишіть із Хмаринки слів.
Прочитайте новелу "Останній листок"
Перегляньте відеоролик.
Опрацюйте матеріал.
В оригіналі новели «Останнійлисток» ужите слово «vine», що перекладається як виноградна лоза і як плющ. Але перекладачі обирають слово «плющ». І це не випадково. У християнській символіці плющ трактується як символ вічного життя і як символ смерті. Плющ в’ється вгору, так і людина чіпляється за життя, коли хоче вижити, подолавши всі негаразди. Тому в новелі, де йдеться про боротьбу за життя, взято саме цю рослину. Отже, символіка рослин допомагає більш повно розкритиосновний задум письменника
Запишіть характеристику Бермана, використавши хмаринку слів
•"Коли впаде останній листок, я помру" - БЕЗНАДІЯ,
Послухайте пісню Світлани Копилової "Останній лист". Зробіть висновок, як ця пісня пов’язана з новелою
18 квітня
Тема уроку. Герберт Уеллс - видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини у творі
Перегляньте відео про Герберта Уеллса
______________________________________________________________________
Прочитайте новелу "Чарівна крамниця"
Опрацюйте матеріал. Запишіть в зошити не менше 5 нових слів із "Словникової роботи"
17 квітня
Прочитайте новелу "Павутинка"
Перегляньте уважно відеоурок за новелою Рюноске Акутагави "Павутинка"
Запишіть в зошити висловлювання Генрі Бічера про Рюноске Акутагаву
Розгляньте композицію твору
Опрацюйте символіку твору
Домашнє завдання:
Повторити новели О. Генрі, Г. Уеллса, Р. Акутагави. Підготуватися до контрольної роботи
30 березня
Перегляньте першу серію фільма "Шерлок Холмс і доктор Ватсон". Для перегляду натискайте ТУТ
Складіть пазл і запишіть тему уроку в зошити Завдання. Виконайте інтерактивну вправу та запишіть анкету Шерлока Холмса в зошити
Знання та навички
Холмс стверджує, що в розкритті злочинів йому допомагає суворе дотримання наукових методів, особливу увагу до логіки, уважність і дедукція. Також Холмс використовує псевдонаукові методи: в оповіданні «Блакитний карбункул» він припускає, що людина, яка носить капелюх великого розміру, чудово інтелектуально підкована. У «Етюді в багряних тонах» він стверджує, що не знає про те, що Земля обертається навколо Сонця, оскільки ці відомості не важливі в його роботі. Почувши цей факт від Вотсона, він прагне скоріше його забути. Холмс каже, що людський мозок має обмежену ємність для зберігання інформації, і навчання марним речам скоротить його здатність до вивчення корисних. Лікар Вотсон згодом оцінює здібності Холмса таким чином:
Знання в галузі літератури — жодних.
Філософії — жодних.
Астрономії — жодних.
Політики — слабкі.
Ботаніки — нерівномірні. Знає властивості беладони, опіуму та отрут взагалі. Не має уявлення про садівництво.
Геології — практичні, але обмежені. З першого погляду визначає зразки різних ґрунтів. Після прогулянок показує мені бризки бруду на штанях і за їх кольором і консистенцією визначає, з якої він частини Лондону.
Хімії — глибокі.
Анатомії — точні, але безсистемні.
Кримінальної хроніки — величезні, знає, здається, всі подробиці кожного злочину, вчиненого в дев'ятнадцятому столітті.
Добре грає на скрипці.
Відмінно фехтує на шпагах і еспадронах, прекрасний боксер.
Ґрунтовні практичні знання англійських законів. Шерлок Холмс трубний капелюх Однак, наприкінці повісті «Етюд у багряних тонах» виявляється, що Холмс знає латину та не потребує перекладу епіграми в оригіналі, хоча знання мови має сумнівну цінність в детективній справі, хіба що традиційно пов'язане з анатомією. Пізніше в оповіданнях Холмс повністю суперечить тому, що писав про нього Вотсон. Незважаючи на його байдужість до політики, в оповіданні «Скандал в Богемії» він негайно визнає особу підозрюваного графа фон Крамма; що стосується поганих знань в області літератури, його мова рясніє посиланнями на Біблію, Шекспіра, навіть Ґете. Холмс також відмінний криптоаналітик. Він говорив Вотсону: «Я чудово знайомий з усіма видами шифрування, також я написав статтю, в якій проаналізував 160 шифрів». Один з шифрів він розгадує за допомогою частотного аналізу в оповіданні «Танцюючі чоловічки». Досліджує докази як з наукової точки зору, так і з предметної. Щоб визначити хід злочину, часто досліджує відбитки, сліди, доріжки від шин («Етюд у багряних тонах», «Звіздочолий», «Пригода в інтернаті», «Собака Баскервілів», «Таємниця Боскомбської долини»), недопалки, залишки попелу («Постійний пацієнт», «Собака Баскервілів»), порівняння листів («Встановлення особистості»), залишки пороху («Рейгетські сквайри»), розпізнавання куль («Порожній будинок») і навіть відбитки пальців, залишені багато днів тому («Будівничий з Норвуда»). Холмс також демонструє знання психології («Скандал в Богемії»), заманюючи Ірен Адлер в пастку і справедливо припускаючи, що в разі пожежі незаміжня бездітна жінка кинеться рятувати найдорожче (в оповіданні — фотографію), а заміжня жінка, мати сімейства, кинеться рятувати, перш за все, власну дитину. Вміння розрізняти шрифти — одне з найелементарніших для Холмса («Етюд у багряних тонах»). Через колотнечі в житті (або прагнення залишити все позаду), Холмс віддаляється в Сассекс, щоб зайнятися бджільництвом («Друга пляма»), там же він пише книгу «Практичний посібник з розведення бджіл». Як один із способів релаксації може також розглядатися його любов до музики, наприклад, в оповіданні «Спілка рудих» він бере вечір, вільний від участі в справі, щоб прослухати, як Пабло де Сарасате грає на скрипці. Також він дуже любить вокальну музику, особливо Вагнера («Червоне коло»).
Перевіримо, як ви засвоїли тему "Літературний детектив"
Знайшла в Інтернеті. Сама погралася і вам пропоную. Для того, щоб перевірити правильність виконання вправи, натискайте галочку у правому нижньому куті
І ось така вправа із Інтернету
Тема твору (те, про що
розповідається у творі):розслідування злочину (таємнича смерть
Чарльза Баскервіля) із участю примарного собаки.
“ Ланцюжок здогадок Шерлока
Холмса ”.
Записка – черевики, що зникли –
таємничий чоловік з бородою – лист від Л.Л. – смерть каторжника Селдона –
портрет Хуго Баскервіля – обід у Степлтонів – розв’язка.
Із поданих ознак випишіть лише
ті, які можна віднести до твору “ Собака Баскервілів ” Артура Конан Дойля:
–
наявність злочинця;
–
наявність таємниці;
–
головний герой – мандрівник;
–
різновид
пригодницької літератури;
–
різновид історичної літератури;
–
головний герой –
детектив;
–
наявність злочину,
розкриття;
–
ліричний твір;
–
драматичний твір;
–
прозовий твір;
–
зло перемагає;
Немає коментарів:
Дописати коментар