7 клас

07 лютого 
Дистанційна робота
Тема уроку . Усний твір "Корабель із пурпуровими вітрилами рано чи пізно приходить до кожного, хто вміє мріяти..."

План твору
1. Мрія - перший крок до мети
2. Мрії головних героїв твору "Пурпурові вітрила":
а) зустріч Ассоль із Еглем;
б) Ассоль і жителі Каперни;
в) Грей - багатий спадкоємець;
г) бажання стати капітаном;
д) уміння Грея робити дива власними руками.
3. "Пурпурові вітрила" - яскрава розповідь про здійснення мрій

20 січня
Дистанційна робота
Перевіряємо знання з теми "Духовне випробування людини"  (творчість Дж. Олдріджа та Р. Кіплінга)




15 січня
Дистанційна робота
Д.Р. Кіплінг "Балада про Схід і Захід"

Запишіть ключові поняття уроку (за кросвордом)

 

 

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


   По горизонталі:
4. Розвинене почуття обов’язку.5. Сукупність високих моральних якостей, а також повага до них. 7. Добра, незаплямована репутація, добре ім’я.8. Те,  відповідає дійсності, близьке до істини; порядок, що опирається на справедливість, чесність…

По вертикалі: 1. Чуйність, гуманність. 2. Однаковий початок фраз ( або віршованих рядків ), які йдуть одна за одною. 3. Протиставлення, протилежність. 6. Почуття моральної відповідальності перед оточенням, суспільством. 

Запишіть ознаки балади (за хмаринкою слів)


Опрацюйте матеріал

"Балада про Схід і Захід" написана у стилі так званих «прикордонних балад», характерних для англійської літератури. (Насамперед це балади епiчного характеру. У них знайшли вiдбиття народнi  тлумачення  iсторичних подій,   зокрема   феодальних    воєн    мiж    Англiєю    й Шотландiєю 

Вперше надрукована  у грудні 1889 році.

В основу балади покладений реальний випадок, що стався на північно-західному кордоні Британської Індії, а точніше – на індійсько-афганському. І хоча  більшість географічних назв та імен була змінена, достовірність подій збережена. 


Прочитайте баладу.


Робота в зошиті.

Композиція балади.

Ліричний зачин «Захід є Захід, а Схід є Схід...» немає нічого фантастичного, всі події показані в реальному плані. 

Зав язка – Камаль  утік на заколотний кордон, укравши найкращу лошицю полковника.

Розвиток дії – полковничий син їде шукати лошицю.

Кульмінація – полковничий син упав із конем у провалля. Камаль рятує його.

Розвязка – юнаки стають найкращими друзями.

Тема – протистояння та примирення Сходу і Заходу.

Ідея  висловлена не у рефрені, а в словах "той, хто вчора ворогом був, сьогодні товариш нам!" Ідея миру та дружби
До характеристики персонажів

Камаль                                                                   Полковничий син

Втік на заколотний кордон                                 водить дозорців загін

Вкрав лошицю                                                      юний

Його путь – нічного туману шлях                      вершник

Смеркне – проскаче                                             жене коня

На ранок – промчить                                           без вагань

Злодій                                                                    мов солдат

Втікач

Погляд його горів

Справжня людина

                                        ----------«Нас двоє сильних»--------






























25 квітня 
Тема уроку. Айзек Азімов. Роздуми про майбутнє людини і людства у повісті "Фах"

 Перегляньте відео
 Опрацюйте матеріал за покликанням https://uk.wikipedia.org/wiki/Айзек_Азімов

Прочитайте повість "Фах"
Айзек Азімов "Фах"


28 квітня, 1 травня
Тема уроку. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини
Опрацюйте матеріал. Табличку накресліть і заповніть в зошитах.


«Джордж мав худорляве обличчя, його риси ще більше загострилися майже за півтора року, проведених в інтернаті.І сам він був худорлявий, та в його синіх очах горів колишній невгамовний вогонь, а розпачливістю , з якою він упявся у ковдру, Джордж нагадував зацькованого звіра»     
-          Що за невгамовний вогонь горів в очах Джорджа?Як ви розумієте цю метафору?(У душі Джорджа з дитинства жила невгамовна жага знань.Найбільше його цікавила обчислювальна техніка. Це був не просто інтерес , а талант, його покликання, яке було для нього вище за все. Навіть в інтернаті для недоуків він не відмовився стати програмістом)

-          Чому герой нагадував зацькованого звіра?(Джордж відчував себе не таким , як усі. Він був у розпачі від того, що не міг вільно жити й творити, віддатися своїй мрії. Саме тому автор порівнює його із зацькованим звіром) 

-          Що так розхвилювало Джорджа? (Травень- місяць Олімпіади )
-          Поясніть причину гніву Джорджа?(Неволя, неможливість виявити свої здібності,знання )
-          Якою була позиція Омейні?Чи змирився він зі своїм становищем?( Так, він сприйняв інтернат як вимушену, але необхідність )
-          Чому Джорджа не задовольняла можливість просто читати книжки, отримувати задоволення від процесу читання , здобуття знань?(Він хотів бути потрібний суспільству, знайти своє місце в ньому, виявити знання , розум повною мірою )

-          Визначте головнк думку цього діалогу.( Людина може виявити себе, свої знання , здібності повною мірою лише в суспільстві )

Складання порівняльної характеристики героїв

Джордж Плейтен
Тревіліян
Походження героїв
Батько: дипломований
трубоукладач на Землі
Батько: дипломований металург на планеті Новія
Мрії про професію
Мріє стати дипломованим
 програмістом на планеті класу А
Мріє стати дипломованим металургом на планеті
 Новія
Ставлення до батьків
Любив свого батька,вступив у бійку,
захищаючи його імя
Хотів наслідувати свого батька, щоб посісти вище місце
 суспільстві
Долі героїв
Потрапляє до інтернату для недоумків,
 не знаючи про своє
 справжнє призначення
Залишився на Землі, тому що отримав знання за
 допомогою старого апарата
( знав апарат Хенслера, а для Новії треба було знання
 апарату Бімена)
Ставлення до самостійного здобуття знань
Читає багато книжок, самостійно
 вивчає дисципліни,
 які йому знадобляться у роботі
програміста
Впевнений, що буде металургом, як батько;
 насміхається з Плейтена та його допитливістю;
 нічого не читає
Моральні якості
Сором’язливий, добрий,
має гідність, цілеспрямованість,
Самовпевнений, пихатий, байдужий,
 йде найлегшим шляхом у житті,дбаючи
 про матеріальні блага,з
датний на зраду товариша


Спільне у героях



Були однолітками, разом жили на планеті Земля, спілкувалися, брали участь у дитячих розвагах, товаришували.



 Отже, Джордж мріяв про  професію програміста. Він навіть готував себе до цього, самостійно опрацювавши підручники, які були досить складні. Але бажання і наполегливість були такими сильними, що юнак зумів розібратись з ними. Він робив так, як ми зараз у сучасній школі. Щоб зрозуміти програмування, він спочатку вивчав електроніку та математику. А Тревіліян особливо не задумувався над вибором свого фаху. Його цілком влаштовувало те, що його дід та батько були металургами, і він хотів продовжити їхню справу.


11 травня  
 Дистанційна робота


Тема уроку. Позакласне читання. Анна Гавальда «35 кіло надії». Сучасна школа та її проблеми у творі. 

Опрацюйте матеріал. Запишіть в зошити проблеми твору.

Проблеми твору

1.Стосунки батьків і дітей
2.Стосунки в сім’ї між подружжям
3.Стосунки з однокласниками, вчителями
4.Життєвий вибір,
5.Досягнення мрії
6..Духовний зв'язок поколінь
7. Виховання
        8. Система освіти                    
-        9.Пам'яті
Тема –  виживання підлітка в світі, в якому він не може адаптуватися через певні розумові проблеми.

Ідея – зворушлива й тепла історія зі щасливим фіналом про формування характеру, зусилля над собою заради того, кого любиш, про підтримку рідних та повагу до найголовнішого в людині – до її душі й серця.

Формула щастя від героїв та автора повісті Анни Гавальди

«35 кіло надії»

Ніколи не втрачати надії

d:\7 клас. конспекти уроків. іі семестр\уроки № 37-41. вірші про любов. гузь. смірнова\скачанные файлы.jpghttp://lib.rus.ec/i/97/139697/pic_54.jpg
Любити своїх рідних, навчитися довіряти їм, шукати шляхи порозуміння з ними
З’ясувати, в чому полягає твій талант.

Мати улюблену справу

Бачити в кожному іскру таланту

Вірити, що для здійснення мрій не існує перешкод

Бути наполегливим у досягненні своєї мети

Герой твору – тринадцятирічний хлопчак Грегуар Дюбоск, в якого, за словами улюбленої виховательки, голова, як решето, але золоті руки і величезне серце. Та вчителі у школі звертають увагу лише на «решето», не бачуть його здібностей до майстрування. Сам же герой чесно признається, що все, чому навчають в школі, для нього китайська грамота. В одне вухо влітає, в інше вилітає. Він ненавидить школу, тому що цей світ для нього чужий, його ніхто не намагається зрозуміти. Тому і ходить в школу, як на каторгу. При одній згадці про неї в нього починає боліти живіт. А катування уроками?!.. якщо йому допомагає мама. Завжди закінчується тим, що плаче вона, якщо ж батько – плаче син. Звичайно ж, батьки знають про здібності хлопця до винахідництва, проте теж не підтримують його, а навпаки щодня влаштовують скандали з приводу його огидної успішності. І про фізичний розвиток сина з дитинства не подбали . От і сміються всі в школі з нього через його недолугість. І тільки дідусь розуміє внука по-справжньому. Він єдина найрідніша людина для Грегуара. Він вірить у внука навіть тоді, коли в нього щось не виходить. Вони частенько разом щось майструють у комірчині, бо недаремно прожитий лише той день, коли ти щось змайстрував своїми руками. Епізоди спілкування з дідусем Леоном найбільш хвилюючі, вражають до глибини серця. Читаючи про дружбу хлопчика з дідусем, я ніби поринаю у моменти свого життя. Я теж дуже люблю свого дідуся і завжди хвилююся за його здоров’я . А тому розумію хлопчика. У важкі хвилини Грег згадує повчання дідуся, подумки говорить з ним, тяжко переживає, коли старенький потрапив до лікарні. Неможливо читати без сліз прохання хлопчика: «дідусь…дідусь… дідусь….не помирай. Залишся. Ти так потрібен мені… А якже я? Ти мені потрібен. І – потім, якщо я коли-небудь одружуся, я хочу, щоб ти познайомився з моєю дружиною, побачив моїх дітей…»






28 квітня
Дистанційна робота
Тема уроку. Корнелія Функе. «Чорнильне серце». Тема оживлення книжки у творі. 

Корнелія Функе (нім. Cornelia Funke) — німецька письменниця та ілюстратор, автор понад чотирьох десятків творів для дітей. Працює переважно в жанрі фентезі та пригодницького роману. Найбільш відома у світі як автор «Чорнильної трилогії». Твори Функе перекладені багатьма мовами світу, зокрема українською.
Народилася 10 грудня 1958 року в місті Дорстен, земля Північний Рейн - Вестфалія. Отримала освіту педагога. Закінчивши гімназію Св.Урсули в Дорстені, переїхала до Гамбурга, де студіювала педагогіку в Гамбурзькому університеті. Після закінчення навчання три роки працювала соціальним працівником із дітьми-інвалідами. Саме тоді Функе усвідомила важливість історій, які допомагають дітям відволікатися від проблемної дійсності. Паралельно Корнелія Функе вивчала дитячу ілюстрацію в Гамбурзькому інституті дизайну. У 2005 році сім’‎я письменниці переїхала до Лос-Анджелеса.
Перші твори Функе були для дошкільнят - невеличкі тексти з яскравими авторськими ілюстраціями. А 1997 року було надруковано роман для підлітків - «Повелитель драконів». Ця книжка розповідає про добрих, благородних драконів, які харчуються лише місячним світлом і товаришують з людьми. Згодом вийшов «Володар над злодіями» - про хлопця, який мріяв стати дорослим, і мрія якого передчасно здійснилася. Корнелія здобула шалену популярність на батьківщині, проте їй завжди хотілося більшого. Тож вона попрохала свого кузена перекласти книжки англійською. А видавець Баррі Каннінгем опублікував її романи (саме він свого часу відкрив читачам чарівний світ Гаррі Поттера). Видавець звернув увагу на творчість письменниці, прочитавши лист одинадцятирічної жительки Туманного Альбіону Клари, яка поцікавилася, чому її улюблену авторку не друкують англійські видавництва. Відтоді Корнелія написала не одну дивовижну історію, всі вони по-своєму причаровують і закохують у себе читачів найрізноманітнішого віку.
Роман «Чорнильне серце» вийшов друком у 2003 році, а в 2006 та 2008 роках - його продовження: «Чорнильна кров» та «Чорнильна смерть». У вересні 2010 року у восьми країнах Європи опубліковано новий роман К. Функе «Відчайдух Кам’‎яне тіло», який започаткував нову серію романів для юнацтва. Друга частина «Живі тіні» з’‎явилася у вересні 2012 року. Успіх книжок письменниці стрімко зростає, вони залишаються популярними серед дітей і підлітків, часто екранізуються (за її творами відзнято вже сім фільмів), отримують численні відзнаки, серед яких премія «Бембі» у категорії «Культура» (2008), Федеральний Хрест за заслуги (2008) і Премія імені братів Ґрімм (2009).
Прослухайте переказ роману.




12 травня
Тема уроку. Образ Мегі – дівчинки, яка любить читати. Її пригоди і духовне випробування

Перегляньте буктрейлер





За допомогою запитань, на які ви будете давати відповіді, ми охарактеризуємо образ Меґі.
1.                Скільки їй років?
2.                Де вона мешкає на початку твору?
3.                Що відомо про її сім’ю?
4.                Яка  улюблена справа?
5.                Чи є в неї друзі? Чому вона так часто змінює школи?
6.                Що Меґі завжди бере з собою в дорогу?
7.                Як вона ставиться до книг?
8.                Хто в творі вміє читати? Чому?
9.                Чи передався Меґі талант її батька?
10.           Як ви думаєте, хто доросліший у сприйнятті життя: Меґі чи її тітка Елінор? Чому?
11.           Яке бажання з’являється у Меґі після знайомства з  Феноліо?
12.           Чому саме Меґі вдалося перемогти  Каприкорна?
13.           Чому Меґі вирішує, що «слова мають стати її професією»?

14.           Як ви думаєте, як складеться подальша доля  з Меґі?

Образ Меґі. Дванадцятирічна Меґі, дочка палітурника Мортімера Фольхарта, обожнює книжки. Цього вона навчилася у свого батька, якого ніжно називає «книжковим лікарем».
Дівчинка зовсім не пам’ятає матері, але не відчуває себе знедоленою, бо живе в чарівному світі, сповненому любові, фантазії і пригод, — світі чудових книжок. її батько Мо є книжковим фанатом, саме він навчив Меґі цінувати красу друкарського слова. Але, крім цієї пристрасті, вони ще володіють дивовижним даром — оживлювати героїв із прочитаних ними вголос книжок. Однак ця таємниця, як і обставини зникнення її мами, розкрилася дівчинці лише під час незвичайних подій: неочікуваних, жахливих і нереальних.

Ще на початку твору авторка розповідає про сховок Меґі — скриньку з книжками, яку вона неодмінно бере із собою в кожну подорож. Саме книжки навчили дівчинку мислити, відрізняти добро від зла, поважати кожну людину й бажати всім щастя. Лише така позитивна героїня здатна побороти темні сили, не допустити світове зло на Землю й визволити власних батьків.

06 квітня
Дистанційна робота

Тема уроку. Новела як літературний жанр. О.Генрі - майстер новели. Моральні цінності в новелі "Дари волхвів"
Перегляньте відеоуроки про письменника




Прослухайте аудіозапис новели "Дари волхвів"





Накресліть на аркуші в клітинку кросворд, розв’яжіть його, сфотографуйте і надішліть мені у Viber.






Знайдіть вказані слова у філворді, складіть із них речення та надішліть його мені у Viber. Примітка: слова потрібно ставити у відповідних граматичних формах (змінювати відмінок, число тощо)




11,   13  квітня
Дистанційна робота
Тема уроку. Новела "Останній листок" - гімн людині, яка здатна на самопожертву заради ближнього. Образи дівчат, їхня динаміка. Образ Бермана. Особливості художньої мови

Епіграф уроку. Запишіть із Хмаринки слів.

Прочитайте новелу "Останній листок"

Перегляньте відеоролик.
 

Опрацюйте матеріал.
В оригіналі новели «Останнійлисток» ужите слово «vine», що перекладається як виноградна лоза і як плющ. Але перекладачі обирають слово «плющ». І це не випадково. У християнській символіці плющ трактується як символ вічного життя і як символ смерті. Плющ в’ється вгору, так і людина чіпляється за життя, коли хоче вижити, подолавши всі негаразди. Тому в новелі, де йдеться про боротьбу за життя, взято саме цю рослину. Отже, символіка рослин допомагає більш повно розкритиосновний задум письменника

Запишіть характеристику Бермана, використавши хмаринку слів

Відтворіть динаміку образу Джонсі від слабкої людини, переможеної,  до борця, переможця.
Слабкодухість                                   Боротьба
Розчарування                                    надія
утрата надії                                        віра
небажання рятуватися                    доброта, любов
стан безвихіддя                                 чуйність
песимізм                                              життя всупереч негараздам

очікування смерті                              допомога
Якого змісту в новелі набуває словосполучення "останній листок".
 "Коли впаде останній листок, я помру" - БЕЗНАДІЯ,
"Я хочу, поки не стемніло, побачити, як одірветься останній листок. Я
стомилася чекати" - ЗНЕВІРА,
"Це останній... Я думала, він неодмінно впаде вночі. Я чула, який був вітер.
Сьогодні він упаде, тоді й я помру" - ПОКІРЛИВІСТЬ,
"Щось примусило цей останній листок залишитись там, де він є" -    ВІДРОДЖЕННЯ.
"А тепер подивись у вікно, люба, на останній листок плюща. Ах, сонечко, це і є шедевр Бермана. Він намалював його тієї ночі, коли впав останній листок" -ЖИТТЯ."


Послухайте пісню Світлани Копилової "Останній лист". Зробіть висновок, як ця пісня пов’язана з новелою





18 квітня 
Тема уроку. Герберт Уеллс - видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини у творі

 Перегляньте відео про Герберта Уеллса


______________________________________________________________________

Прочитайте новелу "Чарівна крамниця"
Опрацюйте матеріал. Запишіть в зошити не менше 5 нових слів із "Словникової роботи"
Літературне досьє ГербертаУеллса (колективна робота):
* країна, яку представляє – Англія;
* літературні титули – класик наукової фантастики, письменник-гуманіст (під час Першої світової війни проголосив гасло: «Війна проти війни»);
* література, яку представляє – науково-фантастична (футуристична, антиутопія), фентезі, соціально-побутова проза;
* «літературний батько» – Жуль Верн;
* літературні жанри – оповідання, новела, роман;
* найвідоміші твори – «Машина часу», «Острів доктора Моро», «Війна світів», «Людина-невидимка»;
*основна проблема творчості – людина та її цінності в технократичному суспільстві.
3. Словникова робота.
Прейскурант–  перелік цін на товари і послуги.
Ґатунок – якість.
Галерея – довге приміщення з суцільним рядом великих вікон на одній з подовжніх стін.
Пап'є-маше – матеріал для муляжів, котрий отри­мують із суміші волокнистих матеріалів з клеєм, крох­малем, гіпсом.
Салон – приміщення для виставок, а також мага­зин художніх виробів.
Патент – документ на право займатися торгівлею або промислом.
Інкубатор – апарат для виведення з яєць молодняка сільськогосподарської птиці.
Міраж – дещо уявне.
Пілястр – вертикальний  виступ на поверхні стіни у вигляді частини вбудованого в неї чотиригранного стовпа.

Кеб – однокінний екіпаж в Англії.

Дидактична гра «Криптограма».
     В оповіданні «Чарівна крамниця» перли­нами розсипані прості і мудрі істини. Одна з них — у цій криптограмі:
14 11 17     13 12 — 14 11 26 15 27 15    7 12 10
2 6 12 7 12 23 1 3 1    23 15 14 3 17 10 3 17 11 19 26
7 12 5 8 13 17 6 12
 Ключ до криптограми:
     5 12 7 17 3 9 6 — вид капелюха, з якого діставали­ся чарівні речі;
     15 7 15 14 15 — матеріал, з якого були зроблені чарівні солдати;
     13 1 10 8 — «ось тигр із пап'є-....  на скляній вітрині»;
     2 6 8 16 11 18 20 6 1 3 19 — цей предмет продавець вийняв із-за щоки;
     2 15 25 23 9 — іграшка, яку розглядав Джип у крам­ниці;
     2 1 7 8 5 26 — «Джип, не кажучи ні слова, взяв мене за.....»;

     27 1 7 8 6 8 28 — тут була розміщена виставка чарівних речей.


17 квітня

Тема уроку. Рюноске Акутагава - майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка"

Прочитайте новелу "Павутинка"
Перегляньте уважно відеоурок за новелою Рюноске Акутагави "Павутинка"




Запишіть в зошити висловлювання Генрі Бічера про Рюноске Акутагаву


Розгляньте композицію твору


Опрацюйте символіку твору

Домашнє завдання:
Повторити новели О. Генрі, Г. Уеллса,  Р. Акутагави. Підготуватися до контрольної роботи


30 березня
Дистанційна робота

 Перегляньте першу серію фільма "Шерлок Холмс і доктор Ватсон". Для перегляду натискайте ТУТ

Складіть пазл і запишіть тему уроку в зошити   Завдання. Виконайте інтерактивну вправу та запишіть анкету Шерлока Холмса в зошити

 

Знання та навички
Холмс стверджує, що в розкритті злочинів йому допомагає суворе дотримання наукових методів, особливу увагу до логіки, уважність і дедукція. Також Холмс використовує псевдонаукові методи: в оповіданні «Блакитний карбункул» він припускає, що людина, яка носить капелюх великого розміру, чудово інтелектуально підкована. У «Етюді в багряних тонах» він стверджує, що не знає про те, що Земля обертається навколо Сонця, оскільки ці відомості не важливі в його роботі. Почувши цей факт від Вотсона, він прагне скоріше його забути. Холмс каже, що людський мозок має обмежену ємність для зберігання інформації, і навчання марним речам скоротить його здатність до вивчення корисних. Лікар Вотсон згодом оцінює здібності Холмса таким чином:

 Знання в галузі літератури — жодних.
 Філософії — жодних.
Астрономії — жодних.
 Політики — слабкі.
 Ботаніки — нерівномірні. Знає властивості беладони, опіуму та отрут взагалі. Не має уявлення про садівництво.
Геології — практичні, але обмежені. З першого погляду визначає зразки різних ґрунтів. Після прогулянок показує мені бризки бруду на штанях і за їх кольором і консистенцією визначає, з якої він частини Лондону.
Хімії — глибокі.
 Анатомії — точні, але безсистемні.
Кримінальної хроніки — величезні, знає, здається, всі подробиці кожного злочину, вчиненого в дев'ятнадцятому столітті.
Добре грає на скрипці.
 Відмінно фехтує на шпагах і еспадронах, прекрасний боксер. 


Ґрунтовні практичні знання англійських законів. Шерлок Холмс трубний капелюх Однак, наприкінці повісті «Етюд у багряних тонах» виявляється, що Холмс знає латину та не потребує перекладу епіграми в оригіналі, хоча знання мови має сумнівну цінність в детективній справі, хіба що традиційно пов'язане з анатомією. Пізніше в оповіданнях Холмс повністю суперечить тому, що писав про нього Вотсон. Незважаючи на його байдужість до політики, в оповіданні «Скандал в Богемії» він негайно визнає особу підозрюваного графа фон Крамма; що стосується поганих знань в області літератури, його мова рясніє посиланнями на Біблію, Шекспіра, навіть Ґете. Холмс також відмінний криптоаналітик. Він говорив Вотсону: «Я чудово знайомий з усіма видами шифрування, також я написав статтю, в якій проаналізував 160 шифрів». Один з шифрів він розгадує за допомогою частотного аналізу в оповіданні «Танцюючі чоловічки». Досліджує докази як з наукової точки зору, так і з предметної. Щоб визначити хід злочину, часто досліджує відбитки, сліди, доріжки від шин («Етюд у багряних тонах», «Звіздочолий», «Пригода в інтернаті», «Собака Баскервілів», «Таємниця Боскомбської долини»), недопалки, залишки попелу («Постійний пацієнт», «Собака Баскервілів»), порівняння листів («Встановлення особистості»), залишки пороху («Рейгетські сквайри»), розпізнавання куль («Порожній будинок») і навіть відбитки пальців, залишені багато днів тому («Будівничий з Норвуда»). Холмс також демонструє знання психології («Скандал в Богемії»), заманюючи Ірен Адлер в пастку і справедливо припускаючи, що в разі пожежі незаміжня бездітна жінка кинеться рятувати найдорожче (в оповіданні — фотографію), а заміжня жінка, мати сімейства, кинеться рятувати, перш за все, власну дитину. Вміння розрізняти шрифти — одне з найелементарніших для Холмса («Етюд у багряних тонах»). Через колотнечі в житті (або прагнення залишити все позаду), Холмс віддаляється в Сассекс, щоб зайнятися бджільництвом («Друга пляма»), там же він пише книгу «Практичний посібник з розведення бджіл». Як один із способів релаксації може також розглядатися його любов до музики, наприклад, в оповіданні «Спілка рудих» він бере вечір, вільний від участі в справі, щоб прослухати, як Пабло де Сарасате грає на скрипці. Також він дуже любить вокальну музику, особливо Вагнера («Червоне коло»).

Перевіримо, як ви засвоїли тему "Літературний детектив" 

При заповненні форми зверніть увагу: кружечок - одна правильна відповідь, квадратик - дві і більше

Знайшла в Інтернеті. Сама погралася і вам пропоную. Для того, щоб перевірити правильність виконання вправи, натискайте галочку у правому нижньому куті

І ось така вправа із Інтернету



04 квітня
Дистанційна робота
Тема уроку. Позакласне читання. А. Конан Дойль "Собака Баскервілів".
Запишіть в зошити.

Тема твору (те, про що розповідається у творі):розслідування злочину (таємнича смерть Чарльза Баскервіля) із участю примарного собаки.

 “ Ланцюжок здогадок Шерлока Холмса ”.

Записка – черевики, що зникли – таємничий чоловік з бородою – лист від Л.Л. – смерть каторжника Селдона – портрет Хуго Баскервіля – обід у Степлтонів – розв’язка. 


Із поданих ознак випишіть лише ті, які можна віднести до твору “ Собака Баскервілів ” Артура Конан Дойля:

       наявність злочинця;

       наявність таємниці;

       головний герой – мандрівник;

       різновид пригодницької літератури;

       різновид історичної літератури;

       головний герой – детектив;

       наявність злочину, розкриття;

       ліричний твір;

       драматичний твір;

       прозовий твір;

       зло перемагає;

зло карається. 

Немає коментарів:

Дописати коментар