7 клас (2022-2023 н.р)

 ІІ семестр 2022-2023 н.р.

16 січня 

Дистанційна робота

Тема. Вірші зарубіжних поетів про дружбу та кохання. П’єр Ронсар "До того, як любов у світ прийшла"

Презентація до уроку

    

20 січня 
Дистанційна робота

Тема. Роберт Бернс "Моя любов", Г. Гейне "Коли настав чудовий май". Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину

Історія написання вірша  «Моя Любов» 
У своїх віршах Роберт Бернс поетизував образ гарної дівчини (bonnie lass). Але за життя  Бернса шотландські красуні насміхалися над ним і чекали, коли ж співець дівочої краси зустріне справжнє кохання.

Це трапилося 1785 р., коли Р. Бернс познайомився з Джин Армор. Вони поклялись одне одному у вірності. За давнім каледонським звичаєм вони підписали шлюбний контракт, у якому перед Богом навіки оголосили себе чоловіком і дружиною. На шляху до щастя подружжю довелося багато й виснажливо працювати, пережити скруту й розлуку. Однак вони таки зуміли зберегти найважливіше — своє кохання.

Багатий батько Джин не дав дозволу на шлюб і почав судове переслідування молодого поета. А Р. Бернс був бідним, тому мусив тривалий час переховуватися.

Потрапивши до м. Единбурга, поет опублікував свої вірші, які пізніше ввійшли до його зібрання творів. Так він здобув популярність. А кохання жило в його серці. У 1788 р. він узяв офіційний шлюб із Джин Армор. До речі, першим слухачем його творів була саме вона.

Поезію «Моя любов — рожевий квіт…», як і багато інших ліричних віршів, Бернс присвятив дружині — жінці, яка стала його долею. Цей твір випромінює життєрадісну віру у всепереможну силу справжнього кохання.

Вірш «A Red, Red Rose» уперше з’явився в 1794 р. в журналі «Scots Songs», виданий за сприяння популяризатора шотландських пісень П. Урбані, з яким певний час співпрацював Р. Бернс. Поет щиро вірив у те, що шотландська пісня не повинна загубитися в минулому. У передмові до твору П. Урбані писав, що вірш «A Red, Red Rose» він отримав від «відомого шотландського поета», який почув подібні слова з уст простої сільської дівчини.


Літературний паспорт твору


Автор – Роберт Бернс

Рік написання – 1794.


Цев вірш Бернс присвятив своїй дружині.

Тема – кохання та його значення в житті людини.

Головна думка – життєрадісна віра у всепереможну силу хохання

Художні засоби:

гіпербола – посхнуть усі моря, потануть брили скал, згасне сонця пал
епітети – рожевий квіт, веселий спів, весінньому саду, єдиная моя, пишна рожа, весняних днів, краса безмежна;
метафори – «моя любов — рожевий квіт», «моя любов — веселий спів»,
звертання – Єдиная моя!
повтори – моя любов.
Символ кохання у вірші – троянда, серце.

Г. Гейне "Коли настав чудовий май"

Паспорт твору
Збірка – “Книга пісень”

Жанр – елегія
Рід – лірика
Лірика – інтимна

Тема – зображення пробудження кохання в душі ліричного героя.

Ідея – оспівування великого почуття, яке приносить і радість, і сум.

Настрій – сумний, бо закоханого не помічають
“Коли настав чудовий май” художні засоби
Епітети: чудовий май,
Метафори: прокинулось кохання, розказав журбу й кохання
Уособлення – садочків розвивання, у серденьку… прокинулось кохання
Анафора – Коли настав чудовий май…
Коли настав чудовий май…
Тоді…
Тоді…
Інверсія –  Тоді у серденьку моїм
Прокинулось кохання.
Цей вірш входить до збірки “Книга пісень” і присвячений нерозділеному коханню до кузини Амалії. Переживання ліричного героя виходять далеко за межі біографії митця. У вірші йдеться про високе почуття кохання, що дає життя людському серцю.

 Домашнє завдання. Один із віршів вивчити напам’ять

23, 27  січня

Дистанційна робота

Тема. Ульф Старк "Диваки і зануди"  Доля дівчинки Симони, її проблеми в сім’ї. Роль дідуся в сюжеті твору

Завдання для самостійного опрацювання. Прочитати повість, скласти 6 тестових запитань за змістом твору.

30 січня
Дистанційна робота
Стосунки Симони з іншими героями повісті

 Опрацювати матеріал. Записати в зошит героїв твору

Шпаргалка.
Симоні — дванадцять, і в її житті повно прикрощів: мама зв’язалась із занудою Інґве, через переїзд у нове помешкання треба змінити школу і покинути друзів, ще й зник улюблений пес Кільрой. У новій школі Симону через її незвичне ім’я вчителька представляє як Симона (як хлопчика). Дівчина вирішує нічого не казати, щоб уникнути подальших насмішок і глузувань. Тепер Симона ще більше не хоче йти до школи — щоб її не викрили, вона купує хлопчачий одяг й обрізає своє й так коротке волосся.
Турбот в родині лише більшає відтоді, як дідусь втікає з лікарні, та Симона і мама раді його поверненню. Таємницю дівчинки знає лише дідусь-дивак. Він підтримує онучку у такий нелегкий період життя. «Яка ти дурненька, — так само пошепки відповів дідусь. — Знаєш, якщо хтось і створив увесь цей дивовижний світ із сонцями, равликами, квітами й людьми, то, напевно, не якийсь там зануда».
Здається, Інґве теж щось підозрює. Але справжні проблеми починаються, коли Симона закохується в Ісака. Водночас до дівчинки (тобто Симона) починає залицятися однокласниця Катті. Після вечірки у Катті між Симоною та Ісаком зав’язується суперечка. Вони закладаються, хто швидше перепливе крижане озеро до мосту й назад. Після змагання, де обоє ледве не тонуть, Симона та Ісак йдуть зігрітися в Криївку (місце, де вони постійно збиралися з друзями). Там Ісак бачить, що Симон — дівчина! У Криївці, лежачи поряд та намагаючись зігрітися, вони зізнаються у своїх почуттях та зближуються.

Симона щаслива. Тепер вона може відкрити однокласникам правду. Ще й Кільрой нарешті знайшовся. Уся сім’я зібралася на святкування дня народження дідуся, останнього його дня народження. «А життя і свято тривали далі, хоч надворі западала ніч».

Головні герої
Симона — 12-річна дівчинка, живе з мамою та її хлопцем Інґве; через помилку у новій школі дівчинку представляють як хлопця Симона.
Ольга — мама Симони, художниця.
Інґве — бойфренд Симониної мами, зануда.
Дідусь Іван — батько Ольги та дідусь Симони; втік з лікарні до родини; раніше грав в оркестрі на віолончелі; дружина — Катарина (померла).
Ісак — новий однокласник Симони, у якого закохується дівчина.
Катті — однокласниця Симони; залицялася до Симона, поки не зрозуміла, що це дівчина.
Плиска (панна Вершкове Тістечко) — вчителька Симони.
Аксельсон — набридливий сусід, полюбляє лізти не у свої справи.
Кільрой — пес Симони, зникає на початку історії.

Складіть пазл.




03 лютого
Дистанційна робота
Тема уроку. Роль дідуся в сюжеті твору. Тема перших почуттів підлітків

Літературний диктант "Так чи ні"
1. Симоні 12 років 
2. Мама спекла на день народження доньки її улюблений торт.
Прослухайте уривок із повісті "Диваки і зануди"


20 лютого
Дистанційна робота
Тема. Артур Конан Дойль -відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса


Завдання.
Опрацювати матеріал підручника  "Детективний геній"(с. 202 - 204)



Схему побудови сюжетів оповідань про Шерлока Холмса (с. 204) записати в зошити.
Прочитати оповідання "Пістрява стрічка"
Переглянути фільм

Немає коментарів:

Дописати коментар