08 лютого
Дистанційна робота
Тема. Пауль Целан. Віхи життя і творчості. "Фуга смерті" - один із найвідоміших творів про голокост. Художнє новаторство митця
Перегляньте експрес-урок за твором П. Целана. Створіть схему "Географія життя П. Целана"
Запишіть в зошити.
Художня реальність вірша "Фуга смерті".
Події відбуваються під час Другої світової війни в Німеччині, вірш написано від імені в’язнів фашистського концтабору.
Тема твору. Життя і смерть, національна трагедія євреїв, яких винищували нацисти.
Жанр. У вірші кілька ліричних жанрів: елементи балади, елегії, треносу (надгробного плачу), документального репортажу та видіння.
Віршований розмір. Верлібр
Головні образи: ми (євреї), він (майстер, чоловік, що змій приручає), Маргарита, Суламіф.
Д/з. Підготуватися до контрольної роботи за темою "Проблема війни та миру в літературі ХХ століття"
19 січня
Дистанційна робота
Виконайте тестові завдання
12 січня
Дистанційна робота
Тема. Розвиток жанру антиутопії в ХХ столітті. Джордж Оруелл. Зв’язок творчості письменника із соціально-історичною ситуацією доби
Ознайомтесь із матеріалом.
Випишіть у зошити визначення терміну антиутопія та характерні ознаки антиутопії
Розібратися, що таке антиутопія, неможливо, не зрозумівши, що таке утопія. Як вам уже відомо, появі утопії світ завдячує англійському письменнику і державному діячу Томасу Мору, який в одній із своїх праць із доволі довгою назвою "Золота книжечка, настільки ж корисна, як і забавна, про найкращий устрій держави і про новий острів Утопія" описав химерний острів Утопію, на якому існував ідеальний лад.
Утопія - щось нездійсненне, відображення ідеального суспільства, де все й завжди досконале.
Антиутопія - жанр художньої літератури, що критично висвітлює уявне майбутнє, зокрема його небезпечні наслідки, пов’язані з різноманітними експериментами над людством з метою його "покращення"
Характерні ознаки антиутопії
1. Описуються негативні явища певної держави або суспільства, їхнього політичного устрою.
2. Дія відбувається в майбутньому
3.Створюється антисвіт, антидержава, проти якої виступає герой
4. Подається декілька поглядів на описаний суспільний устрій, які можуть суперечити один одному і створювати конфлікт.
5. Оповідь ведеться від імені учасників події, таким чином читач наче ознайомлюється зі щоденником або нотатками героя і в такий спосіб сам стає частиною того, що відбувається
Опрацюйте матеріал підручника (с.118 - 122)
Розв’яжіть кросворд
13 січня
Дистанційна робота
Тема. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопії "Колгосп тварин". Боротьба проти страху і рабської покірності в суспільній свідомості.
Опрацювати матеріал підручника (с. 122 - 124) Прочитати повість-притчу "Колгосп тварин"
Робота з карткою. За карткою створіть анкету твору
18, 21 квітня
Тема уроку. Джон Майкл Грін – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблогер. «Провина зірок» - розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака й дівчини
Фільм «Провина зірок»( «Виноваты звезды») – https://kinokrad.co/256301-vinovaty-zvezdy-2014.html
26 квітня
Тема уроку1. Маркус Зузак "Крадійка книжок". Стислі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Викриття згубного впливу нацизму у творі.
Перегляньте експрес-урок
Опрацюйте матеріал, запишіть в зошити паспорт твору
Тема уроку «Крадійка книжок» М.Ф. Зузака. Історія життя дівчинки Лізель Мемінгер. Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи
Перевірте себе
Тема уроку. Джон Майкл Грін – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблогер. «Провина зірок» - розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака й дівчини
Фільм «Провина зірок»( «Виноваты звезды») – https://kinokrad.co/256301-vinovaty-zvezdy-2014.html
ПРО ІСТОРІЮ НАПИСАННЯ ТА НАЗВУ РОМАНУ «ПРОВИНА ЗІРОК»
Написати роман «Провина зірок» Дж. Ґріну допоміг досвід роботи капеланом у лікарні для тяжкохворих дітей. Письменник багато спілкувався з хворими та їхніми родинами, вивчав спеціальну літературу. Ґрін зізнається, що хотів показати, що життя тяжкохворих людей, як і здорових, багате на різні події, воно не визначається тільки хворобою чи особливими потребами. Такі люди також здатні мріяти, любити, мандрувати. Але у суспільстві часто виникає проблема соціальної ізольованості хронічно хворих людей, таким чином, їм доводиться боротися і з фізичними наслідками своєї хвороби, і з навішуванням соціальних ярликів.
1 Текст роману (у скороченні) ви можете прочитати в електронній хрестоматії, що розміщена на сайті УОВЦ «Оріон».
Роман «Провина зірок» Дж. Ґрін присвятив Естер Ерл, дівчині із міста Квінсі (штат Массачусетс, США), яка було однією з перших «нердфайтерів» і придумала слоган цієї субкультури «Не забувай бути крутим». Естер була хвора на рак щитовидної залози і залежала від кисневого балона, як і Гейзел Грейс у «Провині зірок». Джон Ґрін спілкувався з дівчиною онлайн, приїздив до неї у гості. На превеликий жаль, у 2010 році, у віці 16 років Естер Ерл померла. «Я не міг би написати свій роман без її дружби», — зазначає письменник. Але водночас він наголошує, що Грейс — це не Естер.
Назва роману також має свою історію. Це алюзія на цитату із трагедії В. Шекспіра «Юлій Цезар»: «Буває, що самі для себе долю Ми творимо. / Тут не в планетах річ, / А в нас самих, у наших звичках рабських» (переклад з англійської Василя Мисика). Обігруючи цей уривок у своєму творі, Джон Ґрін водночас спростовує його, бо лише «зірки», тобто доля, злий рок винні у тому, що відбувається з персонажами роману, вини підлітків у цьому немає.
ЧИТАЄМО, РОЗМІРКОВУЄМО, ОБГОВОРЮЄМО...
- 1. Яке враження справив на вас прочитаний роман? Що зачепило найбільше — тематика, сюжет, образи, стиль автора? Які епізоди запам'яталися?
- 2. Розкажіть, хто такі Гейзел та Огастас. За яких обставин вони познайомилися? Як вони боролися зі своїми смертельними хворобами?
- 3. Як у родині підтримували кожного з підлітків?
- 4. Об'єднайтеся у дві групи і складіть характеристику образів: Гейзел, та Огастаса. Описуючи Огастаса, розкрийте роль цигарок у створенні цього образу-персонажа, а характеризуючи Гейзел, поясніть, чому дівчина порівнювала себе із гранатою.
- 5. Розкажіть про історію кохання Огастаса та Гейзел.
- 6. Про що мріяв Огастас Вотерс, у що вірив? Як ви розумієте улюблену фразу юнака: «Я на американських гірках, які ведуть тільки вгору»?
- 7. Доведіть, що хворі підлітки не здалися, а продовжували жити, дружити, любити.
- 8. Розкажіть історію Айзека. Як ви думаєте, у чому полягала роль цього персонажа?
- 9. Прочитайте виразно сцену помсти підлітків Моніці — дівчині, що покинула хворого Айзека. На чиєму боці ваші симпатії?
- 10. Розкрийте особливості композиції роману. Яку роль у побудові твору відіграє образ письменника Петера Ван Гаутена та його книжка «Царська неміч»? Як «Царська неміч» вплинула на життя Гейзел та Огастаса?
- 11. Що стало причиною поїздки підлітків до Амстердама? Чи виправдала ця поїздка їхні очікування? Чому?
- 12. Сформулюйте тематику роману.
- 13. Які проблеми порушує автор у своєму творі? Які рішення пропонує?
- 14. Наведіть приклади метафор у романі. Розтлумачте сенс метафоричного образу води.
- 15. Наведіть конкретні приклади з тексту, у яких автор натякає читачеві про те, що Огастас помре.
- 16. Як закінчується роман? Чи можна стверджувати, що у «Провині зірок» — відкритий фінал? Спробуйте передбачити, як складеться подальша доля Гейзел та її батьків, Айзека.
- 17. Розкрийте символіку назви твору.
26 квітня
Тема уроку1. Маркус Зузак "Крадійка книжок". Стислі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Викриття згубного впливу нацизму у творі.
Перегляньте експрес-урок
Опрацюйте матеріал, запишіть в зошити паспорт твору
Паспорт твору
1)
Автор: Маркус Френк
Зузак
2)
Назва: «Крадійка
книжок»
3)
Приналежність до
національної літератури: австралійська національна література
4)
Жанр: присутні риси
філософського, психологічного роману, роману-перестороги, присутній фантастичний
елемент (оповідач – Смерть)
5)
Дата написання:
2006
6)
Тематика і
проблематика: зображення подій Другої світової війни; знедолене воєнне
дитинство; книга і слово в житті людини,
суспільства; ідеологія фашизму і нацизму,
що нівечить душу; Голокост, дегероїзація
війни, зображення фізичних і духовних страждань, загальнолюдська солідарність; духовне зростання особистості і сенс життя
7)
Художній час і
простір роману: Події роману розгортаються у нацистській Німеччині, починаючи з
січня 1939 року, коли Лізель Мемінгер виповнюється 9 років, і закінчуються
смертю головної героїні в глибокій старості в Австралії.
8)
Форми (особливості) оповіді: оповідач – Смерть,
наявність «тексту в тексті»,
авторських ілюстрацій, заголовків-анонсів, невідповідність фабули і
сюжету.
9)
Головні герої: оповідач
і учасник подій Смерть, Лізель Мемінгер, подружжя Хуберманів, Макс Ванденбург,
Руді Штайнер, Ільза Герман.
10) Сюжетний ланцюжок: дорогою до Молькінга помирає молодший братик
Лізель – дівчинка прибуває до Молькінга
– життя в сім’ї Хуберманів – знайомство з Руді Штайнером – проблеми з читанням
– Ганс Хуберман навчає Лізель читати – дівчинка починає красти книги –
знайомство з Максом – хвороба Макса – книга
Макса – діти розкладають шматки хліба на шляху, де проходитиме колона
євреїв – Макс змушений тікати – Ганса мобілізують до армії – поранення Ганса –
Ганс повертається – бомбардування Молькінга, загибель Небесної вулиці – зустріч
Лізель зі Смертю.
Роман
Маркуса Зузака «Книжкова злодійка» - це разюча історія, яку розповідає...
Смерть!
До
влади в Німеччині прийшли фашисти. Уперше Смерть побачив маленьку Лізель, коли
прийшов забрати душу її братика. Він став свідком того, як дівчинка вкрала
першу книжку, і зацікавився її долею. Він приходив до її будинку, де родина,
ризикуючи життям, переховувала єврея. Він слухав, як Лізель читала книжки під
час бомбардувань. Смерть завжди був поруч. Під час останньої зустрічі він
розкриє крадійці книжок свою найбільшу таємницю.
Роман побудований незвичайно - розповідь
ведеться від імені Смерті, яка у автора є чоловіком. Смерть досить
розпливчастий образ, проте її присутність в романі відіграє важливу роль.
Смерть розповідає про свою нелегку роботу і часто дає власні коментарі щодо
того, що відбувається в книзі. Роман складається із десяти частин, кожна з яких
має власну назву. Заключна, десята частина, називається так само, як і книга -
«Книжковий злодій».
28 квітня, 3 травня
Дистанційна робота
«Наче чорно-білий фільм. Він просто так не
закінчується, він зачіпає душу...»
Книга про людину, про війну, про сміх і
сльози, про життя і смерть. Книга про книгу. Вона просто не має права бути
чорно-білою. Це історія, кольори якої трішечки вицвіли, трішечки забагрилися
кров’ю, трішечки вмиті сльозами. Але не зникли. Не можна просто так стерти
колір сонця, колір дружби, сміху, підтримки. Він живе в самому слові. Варто
лише сказати це слово - і колір оживає.
Кольори і слова набувають якогось
особливого, просто містичного значення для всієї книги. Вони наповнюють життя
персонажів; вони той куточок спокою, якого шукає оповідач.
1.
Дослідження фрагментів тексту. Робота з таблицею.
Завдання: пояснити значення
кольорів за даними фрагментами тексту.
«Значення кольорів для характеристики персонажів і розкриття ідейного
змісту роману «Крадійка книжок»
Персонаж
|
Фрагменти твору
|
Значення кольору
|
|
1.
|
Смерть
|
Пролог. Знайомство з оповідачем
1)
«Спочатку фарби.
Потім люди. Так я зазвичай бачу світ»
2)
«Я намагаюсь
насолоджуватися всіма фарбами, які бачу»
3)
«Люди розрізняють
фарби дня тільки при його народженні і згасанні, та я чітко бачу, що
будь-який день з кожною секундою, що
спливає, проходить крізь міріади відтінків і інтонацій»
4)
«Я часто
спостерігаю затемнення, коли помирає людина. Я бачив мільйони затемнень. ..
стільки, що краще й не згадувати»
Після бомбардування Хіммельштрассе
5)
«Небо нагадувало
вариво, розмішане і кипляче. Подекуди присмалене»
6)
«…небо тепер було
неозоро червоним домашнім варивом»
7)
«Сніжинки попелу
кружляли…»
8)
«гнилісна істина
кровить…»
9)
«чорна
[фарба]недбалої карлючки [свастики]
лягає на білу сліпучої земної кулі й густу червоного варива»
Загибель льотчика
10) «Обрій почав вугляно сіріти»
11) «Людина… стала кольору кістки. Шкіра скелетного
відтінку»
|
Різноманітні
барви живого світу;
різноманітні
прояви людського існування
Коли помирає
людина, з нею помирає цілий світ.
Масова загибель
людей, потоки крові, пожежі, попіл,
руйнування
Герой робить
спробу знайти істину: нацизм
– винуватець пролитої крові
Трагізм смерті молодої людини
|
2.
3.
|
Лізель
Ганс Хуберман
|
Поховання брата.
1)
«Лізель бачила
своє розірване серце, дві його половинки. Кожна шаріла й билась у цій
білизні»
2)
«День стояв сірий – кольору Європи»
3)
«…небо було
найкращого передвечірнього синього кольору»
4)
«…очі…були
зроблені з доброти і срібла. Наче мʼякого срібла, розплавленого»
5)
«…обличчя в нього
було як тепле срібло»
6)
«рожеві смужки
світла на білосніжних берегах дахів Хіммель-штрассе»
7)
«Важко не
пройнятися людиною, яка не тільки помічає фарби, але й говорить ними»
|
Страждання, туга за померлим братом
Безрадісне і безнадійне чекання, тривога дівчинки.
Смерть людини, що дожила до вельми похилого віку;
спокій, умиротворення, готовність до переходу в інший світ.
Доброта, щирість
і сердечність Ганса, любов до дитини.
Спілкування батька і дитини дає світлу надію.
Багатство внутрішнього світу Ганса.
|
Головна героїня – девʼятирічна дитина, Лізель Мемінгер,
стає старшою в міру розвитку сюжету.
Аналізуючи специфічні літературні
засоби змалювання образів Лізель і Ганса, спостерігаємо риси психологічного
роману. За визначенням Л.С. Виготського, психологізм – це «достатньо повне і
глибоке зображення почуттів, думок і переживань літературного персонажа за
допомогою специфічних літературних засобів». Ці персонажі настільки духовно
зближуються, що розуміння у них виникає не тільки з півслова, але із, здавалось
би, напівпоруху, напівпогляду. Вона – «загублена схудла дитина», що «купається
в тривозі», він – «ні видний», «ні важливий» і «не особливо цінний». А ще у нього «віками немає роботи». Та Лізель
відразу помічає те, що в ньому «була цінність». Короткі фрази автора
характеризують не тільки батька, а й те, як бачить його прийомна донька.
Вона точно визначає головні риси особистості Ганса, які дають їй зрозуміти, що
вона поруч з ним захищена: «Як він тримався. Цей його спокій». Це вселяє почуття впевненості, внутрішнього спокою поруч з ним. Воно
поступово переросте в захоплення. Ганса дівчинка буде називати татом з любовʼю,
бо саме він рятує дитину від страшних снів про померлого брата.
Кожна проведена
ним тривожна ніч на стільці біля ліжка Лізель зближує їх, і тому дівчинка
починає довіряти прийомному батькові й знає, що він не покине її, заспокоїть,
не залишить один на один зі своїми страхами. Автор застосовує прийом
словотворення з поясненням значення, вкладаючи у вуста оповідача слово, якого
не знайдеш у словнику: «не-покидання» – вияв довіри і любові, що його часто
розпізнають діти. Її батько – надійний.
В суспільному житті і Ганс, і Лізель не сприймають
фашистської ідеології: вона не здатна знівечити
їхні душі. Зовнішні вияви поклоніння фюреру начебто є, але це ніщо інше,
як данина здоровому почуттю самозбереження. Його називають єврейським
маляром, за те що він фарбує будинки євреям. Він не бажає
стати частиною «нового світу», як став його син, і вважає, що в житті він хоча і помилявся
багато разів, «але все ж не в тому, що не вступив у фашистську партію».
З особливим ліризмом характеризує його оповідач-Смерть:
«Навіть найкращі акордеоністи світу не могли б з ним зрівнятися». Тільки він
може пофарбувати двері чи вікна «за півсигарети чи за бокал шампанського», якщо
в людини немає чим заплатити; тільки він із усього натовпу, за порухом серця,
не замислюючись про наслідки, віддає останній шматок хліба змученому старому
єврею.
Характеризуючи Ганса, автор вустами Смерті звертає увагу
на його тонку внутрішню організацію: «важко не перейнятися людиною, яка не
тільки помічає фарби, але й говорить ними». Розкриваючи ніжні стосунки батька і
дитини, автор надає оповіді ліричного звучання. Так само лірично забарвлені і висловлювання
Смерті, що стосуються душі людини.
Психологічний портрет Лізель найяскравіше показано в
епізоді відвідання бібліотеки фрау Ільзи Герман. Через внутрішнє мовлення
персонажа відображений її психологічний стан: «На світі є така кімната!... До
скількох книг вона доторкнулася? Скільки
книг вона відчула?», «Вона була вдома –
серед бургомістрових книг… Вона чула запах сторінок. Майже відчувала смак слів,
що нагромаджувалися довкола…»
Для розкриття психологічного стану персонажів твору автор використовує такі
форми зображення як видіння, сни,
марення Лізель і Макса. Вони виступають як художні прийоми в побудові твору і
слугують для посилення емоційності, допомагають відтворити внутрішнє життя,
відбивають думки, нервове напруження героїв, їхні переживання. Дівчина бачить у
снах смерть брата, зустрічається з фюрером, Макс вступає у двобій з Гітлером. Таким
способом автор розкриває найтонші душевні порухи персонажів, їхнє бачення
світу, допомагає осягнути тематику і головні
проблеми твору.
Перевірте себе
Вікторина за романом Маркуса Зузака
«Книжкова злодійка»
♦ Де відбувається дія твору? (У
нацистській Німеччині, починаючи з січня 1939 року)
♦ Від чийого імені ведеться оповідання?
(Оповідання ведеться від імені Смерті.)
♦ Як звати головну героїню роману? Скільки
їй років? (Головна героїня роману - дев’ятирічна Лізель Мемінгер)
♦ Яка доля спіткала дев’ятирічну Лізель?
(Її батько, невідомим чином пов’язаний з комуністами, безвісті зник, а мати,
не спроможна доглядати за дівчинкою і її братом, вирішує віддати дітей на
виховання названим батькам, тим самим рятуючи їх від переслідування нацистської
влади.)
♦ Коли та за яких обставин у Лізель
з’являється перша книжка? (Дорогою до нового будинку брат Лізель вмирає від
тяжкої хвороби, це відбувається прямо на очах у дівчинки, залишаючи важке
враження на все життя. Брата Лізель ховають на кладовищі, де дівчинка і
підбирає свою першу в житті книгу - «Повчання могильникам».)
♦ Ким працювали прийомні батьки Лізель?
(Названі батьки Ганс і Роза Хуберман працювали маляром і прачкою.)
♦ Яку назву мала вулиця, на якій оселилася
дівчинка? (Хімелль-Штрассе (у перекладі означає «Небесна вулиця»))
♦ Першою викраденою Лізель книгою стає...
(«Потиск плечей», яку Лізель стягнула з попелища на площі, де фашисти спалювали
книги «расово неповноцінних» авторів).
♦ Дружина бургомістра віддає Лізель
книгу... («Свистун»).
♦ Макс Ванденбург - це... (єврей-втікач,
який тимчасово оселився у Хуберманів, що ховають його в підвалі власного
будинку від нацистів. Батько Макса врятував Гансові Хуберману життя під час
Першої світової війни, і той вважає за потрібне повернути борг загиблому
товаришеві, рятуючи його сина).
♦ Що Макс дарує Лізель? (Книгу з його
власних малюнків і написів. За іронією долі, Макс пише книгу, зафарбувавши
сторінки книги Гітлера «Майн Кампф».)
♦ Яку свою найголовнішу таємницю, перш ніж
забрати Лізель, Смерть повідомляє їй? («Мною оволодівають люди».)
«Книжкова злодійка» - це погляд на
гітлерівську Німеччину очима заляканих, напівголодних і зневірених людей. А
записки головної героїні, книжкової злодюжки Лізель, настільки цікаві, що
навіть сама Смерть зачиталась ними. Однак це зовсім не історія про одну
дівчинку. По суті, вона про всіх хлопчиків і дівчаток, які змушені виживати під
час воєн, голоду, розрухи. І про всіх людей, які намагаються сховатися від
смерті і насильства або хоча б відгородитися від них. А ще про те, що і сама
смерть у такі часи сильно втомлюється від своєї роботи. «Книжкова злодійка»
Зузака - одна з тих книг, які точно змінюють світ. І місцями грубуватий, навіть
жорстокий гумор автора тільки підкреслює загальну пронизливу правдивість
нещадної реальності того часу. Хоча Маркус Зузак - лауреат літературних премій
за книги для підлітків і юнацтва, ця книга вже знайшла своїх читачів і серед
дорослих, які знають: справжня надія непереможна навіть у злиднях, війні і
болі.
5 травня
Тема уроку. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури.
Книга як символ збереження духовності в жорстокому світі. Форми оповіді у творі
М.Ф. Зузака
Світ на порозі війни. І найвірніший супутник Війни - Смерть - вирішує розповісти одну історію. Чи то спогад з майбутнього, чи то здогадка про минуле. Хто зна? Він тут і там - зараз, розповідає нам цю історію; в нацистській Німеччині власними очима за цією історією спостерігає. І там, протягом майже семи років він веде екскурсію життям маленької дівчинки Лізель. Дівчинки, котра втратила і знайшла сім’ю, друзів, надію, мрію. А головне — книги. Навіть не книги як такі, а слова. Вони ж бо мають колір, форму, навіть смак.
Спалахнула війна. Дуже упереджено думати, що «свої хороші», а всі «інші — погані». Адже чужі також живі прості люди. І це яскраво вдається показати М. Зузаку. Оригінальна точка зору — німці теж страждали від війни. Звичайні німці війни не хотіли. Діти, батьки, матері — всі вони просто хотіли спокійно жити. Хубермани, котрі намагалися не просто вижити, а допомогти іншим, наприклад Лізель, котру прийняли у свою сім’ю. Чи Максові, котрий нібито був «головним ворогом народу» - євреєм, а насправді просто хотів не боятися жити. Ільза Герман, котра ледве пережила втрату сина на Першій світовій. Руді, котрий так і не зміг виграти всі забіги. Усі вони просто жили так, як вміли. І в життя кожного з них увірвалася Лізель. Зі своїми словами, котрі можна було побачити. І з книгами, котрі приходили і йшли, наче теж мали власні життя.
Світ змінювався, люди не змінювалися. Почалася війна, десь далеко - «там». Відзвуки пострілів, гуркіт вибухів, крики солдатів — все докочувалося до містечка Молькінг з газетами і чутками. І на тому все. Та поступово непомітно почали мінятися самі люди. Адже над ними нависає Смерть. Ворожі літаки пролітають у рідному небі. Страх проникає в найглибші куточки душі, а якщо таке зерно посіяне, то вже точно буде гідний урожай.
Не шукайте в книзі «поганого» героя, не варто. Його там просто немає. Абстрактне зло - Гітлер - просто існує понад сюжетом. Його ненавидять, його бояться, за ним слідують. Війна - всього лише факт. Смерть - то взагалі оповідач. нема тут злих, є тільки звичайні. Вони брешуть, помиляються, зляться, дружать, пробачають. А ще - крадуть. Щоб поїсти, зігрітися, вижити. Руді краде їжу, Макс краде час, Ільза дружбу. Всі щось крадуть.
А от Лізель краде книги. Кожна з них пов’язана з історією в житті дівчинки. Першу книгу вона вкрала в снігу, на далекому від Молькінга цвинтарі. Другу - біля вогню, ще одну - біля води. Таких книг багато... А останню згадану в сюжеті книгу вона краде у власної пам’яті. Лізель пише книгу про своє життя, яку називає «Книжковий злодій».
Доля, викладена словами. Розказані люди. Написані почуття.
Не лише для Лізель слова живі. Вони живуть на сторінках книги про Лізель. Слова страх, голод і війна. Слова дружба, віра, порятунок. Доки ці слова житимуть, то надія є. Не варто вважати, що в мирний час нам не зрозуміти героїв книги. Адже це зміг зробити автор. Отже, і нам під силу. Отже, усвідомивши всі жахи, ми не дамо їм повторитися. Без зайвого моралізму та філософувань «ні про що» автор наштовхує читача на власні висновки. Про що? На те вони і власні, що у кожного свої.
10 травня
Контрольна робота на сторінці Підсумкові контрольні роботи
10 травня
Контрольна робота на сторінці Підсумкові контрольні роботи
квітня
На вас чекає веб-квест за романом Дена Брауна "Код да Вінчі"
07 квітня
Завдання 1.
Складіть пазл і запишіть у зошити тему уроку
Завдання 3.Запишіть у зошити:
Постмодернізм - не просто кризове світосприйняття, а ще й усвідомлення кризи і самоусвідомлення себе у цьому кризовому неспокійному і несталому світі, де руйнуються засади буття
Розгляньте схеми, накресліть їх у зошитах
Схема 1.
Схема 2.
2) Фрагментарність і принцип монтажу;
Опрацюйте матеріал за підручником (с. 216-217)
-------------------------------------------------------------------
На вас чекає веб-квест за романом Дена Брауна "Код да Вінчі"
07 квітня
Завдання 1.
Складіть пазл і запишіть у зошити тему уроку
Завдання 2
Перегляньте експрес-урок за темою "Постмодернізм"
Завдання 3.Запишіть у зошити:
Постмодернізм - не просто кризове світосприйняття, а ще й усвідомлення кризи і самоусвідомлення себе у цьому кризовому неспокійному і несталому світі, де руйнуються засади буття
Розгляньте схеми, накресліть їх у зошитах
Схема 1.
Схема 2.
Проаналізуйте таблицю
Модернізм
|
Постмодернізм
|
Скандальність
|
Конформізм (пристосовництво)
|
Наявність пафосу
|
Відсутність пафосу
|
Емоційне заперечення попереднього
|
Ділове заперечення попереднього
|
Первинність як позиція
|
Вторинність як позиція
|
Оціночне в самоназві: «Ми – нове»
|
Безоціночне в самоназві: «Ми –
все»
|
Декларована елітарність
|
Недекларована демократичність
|
Переважання ідеального над
матеріальним
|
Комерційний успіх
|
Віра у високе мистецтво
|
Антиутопічність
|
Фактична культурна
спадкоємність
|
Відмова від попередньої
культурної парадигми
|
Виразність кордону «мистецтво –
немистецтво»
|
Усе може називатися мистецтвом
|
Запишіть у зошити ознаки постмодернізму:
1) Невизначеність, культ неясностей, помилок, пропусків;
2) Фрагментарність і принцип монтажу;
3) «Деканонізація», боротьба з традиційними ціннісними центрами;
4) «Все відбувається на поверхні», відсутність психологічних і символічних глибин;
5) «Ми залишаємося з грою мови, без Его»: мовчання, відмова від мімезису й образотворчого начала;
6) Позитивна іронія, що затверджує плюралістичний всесвіт;
7) Змішання жанрів, високого і низького, стильовий синкретизм;
8) Театральність, робота на публіку, обов'язкове врахування аудиторії;
9) Зрощення свідомості з засобами комунікації, здатність пристосовуватися до їхнього становлення та рефлектувати над ними
Опрацюйте матеріал за підручником (с. 216-217)
-------------------------------------------------------------------
12 квітня
Дистанційна робота
Тема уроку. Милорад Павич. Стислі відомості про сербського митця. Утілення в оповіданні "Скляний равлик" ознак постмодернізму
Прочитайте оповідання "Скляний равлик".
14 квітня
Контрольна робота з тем "Людина та пошуки сенсу існування у прозі другої половини ХХ ст" та "Література другої половини ХХ - початку ХХІ ст."
-------------------------------------------------------------------
05 квітня
Тема уроку. Милорад Павич. Стислі відомості про сербського митця. Утілення в оповіданні "Скляний равлик" ознак постмодернізму
Прочитайте оповідання "Скляний равлик".
Повторіть теми "Людина та пошуки сенсу існування у прозі другої половини ХХ ст" та "Література другої половини ХХ - початку ХХІ ст."
14 квітня
Контрольна робота з тем "Людина та пошуки сенсу існування у прозі другої половини ХХ ст" та "Література другої половини ХХ - початку ХХІ ст."
-------------------------------------------------------------------
05 квітня
Дистанційна робота
Завдання 1. Тема уроку .
Складіть пазл і ви дізнаєтесь тему уроку. Запишіть тему уроку в зошити.
Прочитайте. Це цікаво!
Завдання 3.
Завдання 4.
Завдання 1. Тема уроку .
Складіть пазл і ви дізнаєтесь тему уроку. Запишіть тему уроку в зошити.
Завдання 2. Для допитливих
Прочитайте. Це цікаво!
Японська чайна церемонія
Завдання 3.
Із хмаринки слів випишіть слова-символи
Запишіть в зошити:
Чашки - символ культурної пам’яті; чашки є уособленням мистецької краси і вічності. Вони символізують провину, біль і радість кохання, і водночас є німим докором тій духовній кризі, у якій перебувала японська інтелігенція у ІІ половині ХХ ст.
Журавлі - символ надії, благополуччя і щастя.
Тисяча журавлів - це символ чистоти та щастя, яких шукає кожна людина
Заграва - символ сумного фіналу стосунків
Квітка іпомеї - поєднання вічності і миттєвості
Ранкова зоря - щемливість і швидкоплинність часу
Завдання 4.
Виконайте тестові завдання
07 квітня
Тема уроку Контрольна робота. Твір за повістю Я.Кавабати "Тисяча журавлів"
Написати твір на тему "Гуманістичний зміст повісті "Тисяча журавлів" Я. Кавабати" (на подвійному аркуші в лінійку)
Немає коментарів:
Дописати коментар